OEP és IBR jelentések


Regisztráció Listák-jelentések aOEP és IBR jelentések

 

  eJelentés - képernyőkép

Ehhez a részhez két bemutató video nézhető meg, tölthető le portálunkról az alábbi linkekre kattintva:
Ejelentés beállítása, regisztráció
Ejelentés oktató video
Az ablak felső részében található eJelentés kapcsoló megnyomásával (egy tájékoztató mindaddig megjelenik az eJelentés gombra kattintás hatására, amíg nem engedélyezzük az eJelentést az
Alapbeállítások között) kapjuk meg ezt a felületet, mely segítségével elektronikusan küldhetjük be a beküldhető jelentések listájából kiválasztott jelentéseinket. Ha a jobb oldalt alul található  gombra kattintunk és bejelöljük a Ejelentés fül indításkor opciót, akkor az OEP és IBR menüpont megnyitásakor automatikusan az eJelentés fül nyílik meg.
Az eJelentés használathoz szükséges előfeltételek: a .Net framework (minimum 2.0) és az Adobe Reader (vagy bármilyen más pdf fájl olvasására alkalmas) program. A .NetFramework az eJelentés használata során szükséges, az Acrobat Reader program, az OEP által visszaküldött kísérőjegyzék és hibalista megtekintéséhez.

A program automatikusan lekéri az OEP rendszeréből az orvos beküldhető jelentéseit, majd ezt egy táblázatba gyűjti. A megjelenő táblázat négy részből áll:

    • Beküldés: Aktuálisan beküldendő jelentések
    • OEP Válasz Üzenetek: Az OEP-től kapott válaszüzenetek megtekintésére való
    • Módosítható: Érvényesítésre váró jelentések, vagy azok amelyeket javítás után cserélni lehet.
    • Összes beküldött: Az összes beküldött jelentés, függetlenül attól, hogy érvényesítette már vagy nem.


Az aktuális jelentések lekérdezése után a Beküldés táblázatban jelennek meg az aktuálisan leadandó jelentések. A felküldendő jelentés kiválasztásához kattintsunk a jelentés előtt látható négyzetbe. A jelentés kiválasztása után a Jelentés kiválasztása nyíl zöld színű lesz, ezzel jelölve, hogy a kiválasztás megtörtént, ezután kattintsunk a 'Beküldés' gombra
.

 

  eJelentés / Jelentés adatok - képernyőkép

A 'Beküldés' gomb megnyomásával indítható el a jelentés készítése. A program lekéri a kiválasztott jelentés adatait az OEP szerveréről. A Jelentés adatok ablakban megadható, a jelentés időszaka, valamint hogy a jelentés fájlt most készítse el a program, vagy már egy korábban elkészített jelentést szeretnénk beküldeni. Ez utóbbit a gomb segítségével tudjuk megtenni, itt ki kell választanunk a már elkészített jelentés útvonalát.
Alap esetben a jelentés időszakát nem kell állítani, mert mindig az aktuálisan leadandó időszakot jeleníti meg. (pl.: Amíg a februári jelentés nem került leadásra addig az időszak 2011.02 lesz). Ezután kattintsunk az OK gombra.
A felküldés előtt a program leellenőrizheti a jelentés formai helyességét. Amennyiben a jelentés hibákat tartalmaz egy figyelmeztető ablak jelenik meg. Amennyiben a hibák javítását választja akkor az eJelentés küldés folyamata megszakad. Erről egy figyelmeztető üzenet jelenik meg. A hibák kijavítása után folytassuk a jelentés beküldését.

eJelentés / Manuális kódmegadás - képernyőkép

A jelentést érvényesítő kód megadásával kell érvényesítenünk, mely két féle képpen lehetséges:

Manuálisan: Amennyiben olyan levelező rendszer használ, amivel nem alkalmazható az automatikus érkeztetés (pl.: böngészőből használható levelező rendszerek: citromail, gmail, vagy thunderbird levelező program stb.) akkor az érvényesítő kód megadása kézzel történik.

Automatikusan: Amennyiben az OEP által küldött e-mail a számítógépére telepített levelező programba érkezik (pl.: Outlook Express, Microsoft Outlook, stb.) akkor a programban beállítható, hogy automatikusan érkeztesse az OEP-től kapott e-mailt, majd az érkeztetés után automatikusan beemelésre kerül az érvényesítő kód.

Amennyiben Freemail-es e-mailcímet használ úgy ajánlott az e-jelentéshez más szolgáltató e-mailcímét megadni (pl.: gmail, citromail), mert a külső és belső tesztek során tapasztalható volt, hogy az érvényesítésre szánt időintervallumon túl érkezett meg az érvényesítő kódot tartalmazó e-mail.

Az eJelentés kód ablakban kell megadni az OEP által visszaküldött Tranzakciós kódot. A jobb alsó sarokban látható a felküldés időpontja és a felküldés óta eltelt idő. Ez az információ segítséget nyújt abban, hogy az érvényesítésre megadott idő intervallumból ne csússzunk ki (20 perc). A tranzakciós kód beillesztéséhez indítsuk el a Levelező programunkat, majd kattintsunk az OEP által küldött e-jelentés e-mailre. (A megfelelő érvényesítő kódot tartalmazó e-mail tárgya (Subject) tartalmazza a jelentés tranzakciószámát). Majd jelöljük ki az e-mailben található érvényesítő kódot, majd a CTRL+C billentyű kombinációval másoljuk a vágólapra. Figyeljünk arra hogy, az érvényesítő kódot teljes hosszában másoljuk ki.
Ezután kattintson vissza a visual Ixdokiba, majd az E-jelentés kód ablakban kattintson a Vágólap gombra, így az érvényesítő kód beírásra kerül a megfelelő helyre. Az érvényesítéshez kattintson az OK gombra. Amennyiben a bemásolt érvényesítő kód hossza nem megfelelő akkor a beillesztett kód színe piros színű lesz. A kód helyességének ellenőrzésére a program nem alkalmas, csak a karakter sorozat hosszát ellenőrzi.

eJelentés / Automatikus kódmegadás - képernyőkép

Ahhoz, hogy a program Automatikusan beemelje az érvényesítő kódot, az eJelentés ablak beállításainál (jobb alsó sarokban található gomb) jelöljük be az 'E-jelentés emailek automatikus feldolgozása' pontot. A fogaskerék segítségével külön-külön beállítható még, hogy a beküldött jelentések között látszódjanak-e az elavult, illetve a visszavont jelentések is.
Amennyiben az OEP által regisztrált e-mail címre más tárgyú e-mailek is érkeznek akkor beállítható, hogy a program csak az OEP-től érkező e-maileket emelje be az E-jelentés kód ablakba. Ehhez az E-jelentés kód ablak beállításainál (ezen ablak jobb alsó sarkában található gomb) jelölje, be az „E-mailek beolvasása csak a „@OEP.HU” címről” pontot.

A jelentés fájl elküldése után a megjelenő E-jelentés kód ablakban az e-mailek érkeztetéséhez kattintsunk az 'Érkeztetés' gombra. Amennyiben az OEP-től nem érkezik meg az érvényesítő kódot tartalmazó e-mail, lehetőségünk van az 'Érkeztetés' gomb újbóli megnyomására, mindaddig amíg az e-mail meg nem érkezik.
Az E-jelentés kód megadása képernyő megjelenése után csak egy perc múlva történik meg az első levelezés beolvasás. A hátralévő időről egy tájékoztató is látszik. Ezután ha a beolvasott emailek között nem volt a keresett, egy kérdés jelenik meg, melyben a felhasználó eldöntheti, hogy a program percenként automatikusan ellenőrizze a leveleket. A várakozás bármikor megszakítható, akár az Ellenőrzés gombra kattintva, akár a kilépéssel. Ezalatt más akciókkal lehet dolgozni, ha megérkezik az email, arról egy figyelmeztetés jelenik meg.
Ekkor, ha megérkezett, a program érkezteti az OEP-től kapott e-mailt, ami tartalmazza az érvényesítő kódot, amit így automatikusan be is emel a megfelelő helyre. Az érvényesítéshez kattintsunk az OK gombra.
Az ablak jobb alsó sarkában látható a felküldés időpontja és a felküldés óta eltelt idő. Ez az információ segítséget nyújt abban, hogy az érvényesítésre megadott idő intervallumból ne csússzunk ki (20 perc).

Ha a beküldés sikeresen megtörtént, akkor megjelenik egy információs ablak, amelyben az áll, hogy a jelentés beküldése sikerült és a feldolgozásról az OEP e-mailben értesíti Önt. Az ablak bezárásához kattintsunk az OK gombra.

A 'Módosítható' és az 'Összes beküldött' pontokban találhatók a már beküldött jelentéseink. Ezekre egyenként kattintva megtekinthetjük az egyes jelentésekhez tartozó csatolmányokat úgy, hogy rákattintunk a 'Csatolmány megtekintése' gombra. Ilyenek például a hibalisták, vagy a finanszírozással kapcsolatos adatok.  Bizonyos csatolmányok megtekintése jelszóval levédhető (pl.: finanszírozás). Ehhez a
Orvos adatok karbantartása menüpontban kell megadnunk egy jelszót. Ha ott nincs megadva jelszó, akkor az összes csatolmány megtekinthető, letölthető szabadon.

Frissítés dátuma: 2012.07.20.